IP Belgium

IP is de reclameregie die haar activiteiten uitvoert voor de ruimste waaier aan media in België: TV, Radio, Press en Digital. IP zorgt ervoor dat merken hun doelgroep op de juiste plaats bereiken, via de juiste kanalen en op een uiterst creatieve manier. Recht in het hart.

News

RTL, helemaal voor u!

RTL viert zijn dertigjarige bestaan op de mooist denkbare manier: als de onbetwistbare nummer 1 en met een hele reeks leuke nieuwigheden! Hierbij een overzicht van alle programma’s die hun stempel zullen drukken op het najaar …

News Today

Hardwell krijgt eigen programma op TOPradio

Dj Hardwell, de huidige nummer 3 dj van de wereld volgens Dj Mag, krijgt voortaan een vaste stek in de weekendprogrammering van TOPradio. Vanaf 8 juli is de dj iedere zaterdagavond tussen 21u. en 22u. te horen met zijn eigen programma ‘Hardwell On Air’.

News 1 month ago

Een zomer vol nieuwe series op RTL TVI

Wie van series houdt, mag zich in de handen wrijven: de zomer heeft heel wat nieuwigheden in petto op RTL TVI! Zo gaan er vanaf volgende maand in prime time twee niet eerder vertoonde series van start.

News 1 month ago

Research

Audio Moods

Na de gedetailleerde beschrijving van het soort inhoud dat de radiozenders brengen, hebben we ons toegelegd op de “toon” die deze zenders hanteren. Ieder radiomerk heeft immers een eigen karakter en wekt bij de luisteraar verschillende gevoelens op. Dat geldt eveneens voor de stijl van muziek die de zender programmeert, want elke song heeft een eigen gevoelslading. En die emotionele geladenheid speelt een doorslaggevende rol bij het maken van reclamespots.

Research

Radio Content

Radio Content beschrijft alle Belgische nationale radiozenders, met de muziek die ze brengen en de programma’s die ze uitzenden. Dankzij een uiterst nauwkeurig onderzoek tot op de seconde na van elk van de 21 geselecteerde zenders, konden we ze omschrijven volgens het muziekgenre dat ze brengen en de manier waarop ze entertainment of informatie benaderen.

Research

Audio Listening

De “Audio Observer”-studie, door IP Belgium in mei 2017 gepresenteerd,  neemt de uitgebreide nieuwe wereld van audio onder de loep via 3 studies: Audio Listening, Radio Content en Audio Moods. Dit zijn de resultaten van Audio Listening.

Research
Bovenaan