Cristina Cordula

Recht in het hart

Bowling – het bureau die deze imagocampagne creëerde - gaf aan het bestaande logo van de indiaan een nieuwe betekenis. Een indiaan kiest zijn doelwit heel bewust, zoals IP ook haar mediakanalen heel bewust inzet. Bowling vertaalde deze filosofie in een simpele, maar krachtige en duidelijk herkenbare campagne. De adverteerder of de mediastrateeg wordt in de campagne voorgesteld als een hedendaagse indiaan. Deze held raakt zijn doelpubliek recht in het hart.

De strategie wordt mooi verbeeld in een eerste serie van foto’s, die getrokken werden door de fotograaf Kurt Stallaert. De printcampagne loopt momenteel in de vakpers.
Denis Masquelier, General Manager IP Belgium: “IP is een reclameregie met een heel ruime waaier aan mediakanalen. Door deze unieke uitgangspositie kunnen we onze klanten gerichte en creatieve oplossingen aanbieden. Onze merken hebben inderdaad de kwaliteit om specifieke doelgroepen recht in het hart te raken, waardoor de campagnes heel doeltreffend worden. We willen een echte partner zijn van adverteerders en hun bureaus en daarom zitten we ook eerst met hen samen om de campagnestrategie te overlopen en vervolgens een voorstel uit te werken van de meest aangewezen media.”
 
Christophe Ghewy (creative partner Bowling) vult aan: “Deze positionering van IP was een heel belangrijk uitgangspunt voor de strategie van de campagne. Het mooie van het uiteindelijke campagne".