News

Uitgesteld kijken, online gebruik: de manier waarop we naar de televisie kijken evolueert

Het begrip ‘uitgesteld kijken’ bij de televisie bestaat al lang; dat kon al van zodra we videorecorders hadden: daarmee konden we een uitzending opnemen om ze later te bekijken. Het fenomeen is sterk toegenomen toen de providers met settopboxen startten, waarmee je een programma makkelijk kunt opnemen, maar ook eenvoudigweg pauzeren. De gegevens over uitgesteld kijken kunnen opvragen en analyseren is cruciaal geworden bij de analyse van de kijkcijfers.

News 1 day ago

Research

Krachtige opleving van de reclame-investeringen in TV & Radio

De door het coronavirus veroorzaakte gezondheidscrisis heeft enorme gevolgen voor de hele wereldeconomie. Hoewel de kijk- en luistercijfers het ene na het andere record braken, waren er toch veel merken die besloten om in deze onzekere tijden hun communicatie tijdelijk op te schorten. Dat gebeurde heel plots en had een nooit eerder gezien effect op het totaalbedrag van de in België geïnvesteerde reclamebudgetten.

Research
ma, 17/08/2020 - 15:46
Bovenaan