Nieuwe initiatieven van uw regie en haar media

Tuesday, 31 Mar 2020 - 15:18

Wij willen u meer dan ooit helpen om deze crisisperiode zo goed mogelijk door te komen. In deze context treffen wij, met de verschillende audiovisuele regies en via onze verenging VIA, diverse maatregelen om de Belgische bedrijven te ondersteunen.

Na het bekendmaken van een eerste initiatief, de gratis audio tag-on van 5", hebben we besloten dit aanbod uit te breiden naar video: adverteerders kunnen daarmee een boodschap toevoegen (een overlay op het einde van de spot) waarin ze de consumenten aansporen om online bestellingen te plaatsen bij hun zaak. De criteria om aanspraak te kunnen maken op een dergelijke toevoeging zijn dezelfde als bij de audio tag-on: minstens 75 % van uw omzet realiseren via “fysieke” winkels en over een webwinkel beschikken.
Om de lokale economie te ondersteunen, lanceren we eveneens een campagne (in de vorm van een videospot van 10’’) waarin we de consumenten oproepen om lokaal te kopen, liever dan te bestellen via internationale websites.

 
Naast deze maatregelen hebben we nog een aantal andere beslissingen genomen. Die kunt u terugvinden in de uitzonderlijke aanpassing van onze commerciële voorwaarden. 


Onze zenders hebben zelf ook een aantal initiatieven gelanceerd en hun programma’s aangepast om hun publiek zo goed mogelijk ten dienste te zijn.

De radio:
Iedere avond om 20u zenden de verschillende radiozenders een nummer uit, gekozen volgens hun doelgroep, om hun waardering uit te drukken voor onze alledaagse helden:

  • Nostalgie – “Heroes” (David Bowie)
  • Sud Radio, Radio Contact en Fun Radio – “A nos héros du quotidien” (Soprano)
  • Nostalgie VL – “All you need is Love” (The Beatles)
- De zenders laten nog meer dan anders hun luisteraars aan het woord en focussen op positieve boodschappen:
  • Nostalgie: “La chanson qui fait du bien” biedt luisteraars de kans om een nummer te kiezen dat ze graag op de radio willen horen en het “Bureau des Bonnes Nouvelles” brengt verschillende keren per dag goed nieuws!
  • Bel RTL: het door Sandrine Corman en Michaël Miraglia gepresenteerde programma “Belges à Domicile” geeft tips om deze lockdown zo goed mogelijk door te komen
  • Radio Contact: op de Feel Good Line van Radio Contact kunnen de luisteraars positieve berichten inspreken op een antwoordapparaat. Die worden dan de hele dag door uitgezonden tijdens de programma’s
  • Sud Radio: van 11u tot 19u leidt Geoffroy Ghilmot “Partageons le positif” in goede banen. De luisteraars kunnen zich de hele dag door laven aan de positieve berichtgeving die hij brengt!
  • Fun Radio: tijdens “L’e-pero” kan iedereen – internetgebruikers, presentatoren en onverwachte gasten – op zijn manier veilig het glas heffen van achter zijn camera of webcam
  • Nostalgie Belgïe: via “1 uit de 1000” kunnen luisteraars hun favoriete nummers kiezen en die opdragen aan hun naasten
  • NRJ België: “Hits voor Heroes” biedt luisteraars de kans om een nummer te selecteren waarmee ze hun eigen “heroes”, de helden die nu aan het werk zijn voor ons, kunnen bedanken.
De televisie:
  • RTL TVI past zijn programmering aan met iedere namiddag een film voor het hele gezin, exclusieve series (911, Grey’s Anatomy), speciale programma’s zoals de humoristische rubriek “Covid et Corona” en de dagelijkse afspraak met de kijkers na het journaal van 19u, “Belges à domiciles”
  • TF1 breidt zijn nieuwsuitzendingen uit, verlengt de uurblokken met kinderprogramma’s en programmeert films om met het hele gezin te bekijken!

Digitaal:

  • RTLplay: op het platform staan een honderdtal afleveringen van het programma “Tout s’explique” die je in gezinsverband kunt bekijken, naast heel wat exclusieve series zoals “The Royals”, “Black Sails”, "10 days in the valley", "Chasing Life" …
  • Radio Contact brengt alle dagen live-uitzendingen via Instagram en Facebook: interviews met artiesten, cadeaus te winnen, spelletjes enz. De radio wil graag contact houden!

Al deze initiatieven zijn bijzonder waardevol in een context waarin het belangrijk is om de band met ons publiek te behouden.
We zijn ter beschikking om u te helpen bij al uw vragen en verzoeken in dat verband, en we zijn bereid om ons aan te passen aan al uw wensen en noden.

Spreek gerust uw vertrouwde contactpersoon aan.

Bovenaan