IP Belgium krijgt Gold op de AMMA Awards voor zijn Life Observer-studie

Monday, 20 May 2019 - 14:03

Op 16 mei werden de AMMA Awards uitgereikt. Die kennen voor tien verschillende categorieën prijzen toe aan bedrijven die actief zijn in de mediawereld.

IP Belgium en zijn Research-team waren genomineerd in de categorie “Media Research of the Year”, voor de Life Observer-studie, en die werd bekroond met … GOLD!

We herhalen nog even dat de studie een duidelijk beeld schetst van de hedendaagse consumenten door na te gaan hoe ze hun tijd besteden en door hun gedrag van ’s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat te monitoren, aan de hand van de 54 meest gangbare activiteiten.

De studie werd uitgevoerd in samenwerking met het bureau GFK, bij een online steekproef van 4214 individuen van 18 tot 64 jaar. De ondervraagde personen reconstrueerden aan de hand van een aantal courante activiteiten, zoals werk, vrije tijd en mediagebruik, hoe ze de voorgaande dag hadden doorgebracht.

Dat bracht heel wat interessante dingen aan het licht, waaronder een vaststelling die ons bijzonder blij stemt: “De tijd die dagelijks aan media wordt besteed bedraagt in België 10 uur en 32 minuten”. Dat is een heel bemoedigend en veelbelovend cijfer. 

De collectie IP Research-boeken werd dit jaar uitgebreid met een vierde volume: de Video Observer.  Het is de eerste nationale studie die inzoomt op de Share of Eye in België. Ze brengt de kijkgewoonten van de Belgen nauwkeurig in kaart. Hoe groot is het aandeel van de tv-programma’s die we lineair bekijken? Op welke toestellen bekijken we de verschillende soorten video? En waar doen we dat? Op al deze vragen geeft de Video Observer uitgebreid antwoord (beschikbaar op onze site en op aanvraag verkrijgbaar bij abuijze@ipb.be).

Bovenaan