Meer interactie en meer zichtbaarheid dankzij de format “Enriched Instream”!

Thursday, 17 Sep 2020 - 10:22

Sedert het begin van de zomer heeft IP Belgium nieuwe creatieve videoformats in de aanbieding. 

Het gaat om maar liefst vijf varianten van de “Enriched Instream”, en er zijn er nog meer op komst. Die zijn makkelijk toegankelijk in IO en programmatic buying dankzij een eenvoudige productie en tegen een voordelig tarief (+ € 1 in vergelijking met de CPM van het medium).

Dankzij deze innovatieve format wordt uw videospot interactiever en trekt hij meer de aandacht van de internetgebruikers, en dat op heel onze video-inventaris!

Proximus gebruikte als eerste de format Enriched Panel inStream, waarbij zijn video vergezeld ging van extra informatie. Volgens onze eerste resultaten kon de adverteerder op die manier de interactie met de surfer duidelijk naar een hoger niveau tillen.

Bij desktop, bijzonder geschikt voor deze format, bedroeg het interactieniveau meer dan 7 %:  

  • 7,5 % van de internetgebruikers klikte op het venster om alle informatie te laten verschijnen.
  • 1 % surfte rechtstreeks van op het deelvenster naar de website van de adverteerder en
  • 2,4 % via een click op de video.
  • De completion rate bedroeg bijna 85 %.



Perrine De Keyzer, mediaplanner bij Proximus, en Steven De Deyne, Head of Media Strategy & Production bij Proximus zeggen hierover: “Het zit in het DNA van Proximus om een pionier te zijn op digitaal gebied. We zijn dan ook heel blij dat we de eerste adverteerder waren om deze nieuwe, door IP voorgestelde oplossing uit te testen: een format die perfect aansluit bij de conversiestrategie van het merk. We zijn heel benieuwd naar de resultaten die we zullen neerzetten. We zijn ook heel enthousiast over de vernieuwende initiatieven die IP voorstelt en zullen in onze communicatie blijven inzetten op dit soort digitale oplossingen.”



De format Enriched Seek inStream wist adverteerder Cozynel te overtuigen. Deze format toont een aangepaste schuifbalk en heeft de aandacht van de doelgroep – en daarmee ook de zichtbaarheid van de adverteerder – verhoogd:

  • De zichtbaarheid op het einde van de video bedroeg 92,4 % en
  • Het interactievolume (click naar de site van de adverteerder) lag boven de 3 %.

 

We bedanken Proximus en Cozynel van ganser harte voor het in ons gestelde vertrouwen en voor het uittesten van deze nieuwe innovatieve format. 

Maak ook gebruik van deze format en verzeker uzelf van een goede aanwezigheid op onze digitale platformen, op een intelligente en creatieve manier!




Bekijk onze video en ontdek alle creatieve mogelijkheden voor uw merk.


Meer info via uw gebruikelijke contactpersoon.

Bovenaan