CIM Radio: IP uit opnieuw haar twijfels over de publicatie
Golf januari-februari-mei-juni 2020 (geen enquêtes in maart en april)
Golf januari-februari-mei-juni 2020 (geen enquêtes in maart en april)
De door het coronavirus veroorzaakte gezondheidscrisis heeft enorme gevolgen voor de hele wereldeconomie. Hoewel de kijk- en luistercijfers het ene na het andere record braken, waren er toch veel merken die besloten om in deze onzekere tijden hun communicatie tijdelijk op te schorten. Dat gebeurde heel plots en had een nooit eerder gezien effect op het totaalbedrag van de in België geïnvesteerde reclamebudgetten.
Op maandag 22 juni heeft het CIM de Radio Stream Monitor gepubliceerd.
Re-evaluating Media is een door Echo Research uitgevoer
In de afgelopen twee jaar heeft IP drie studies naar het tijdsbudget van de Belgen uitgevoerd.
Op 27 juni 2018 is de CIM Radiostudie omgedoopt tot CIM RAM, wat staat voor Radio Audience Measurement. Deze nieuwe studie meet onafgebroken het bereik van de radio, 365 dagen per jaar, en maakt om de twee maanden de samengevoegde resultaten bekend. Let op: er zijn enkele opmerkelijke methodologische verschillen in vergelijking met de vroegere CIM Radiostudie.
De CIM Radiostudie krijgt een nieuw kleedje aangepast met een nieuwe methodologie, waarvan we vandaag de eerste resultaten kunnen analyseren.
Met de Life Observer knoopt IP Belgium opnieuw aan bij een van haar meest tot de verbeelding sprekende studies: die naar het tijdsbudget van de Belgen.
De Australiër Mark Ritson, professor marketing aan de Melbourne Business School, deelt zijn visie op het echte potentieel van televisie.