Radio, de sleutel tot het succes van uw campagne

DI, 8 juni, 2021 - 13:22

In een constant veranderend medialandschap blijft radio voor adverteerders een vaste waarde. Door zich voortdurend aan te passen aan nieuwe technologieën en met de tijd mee te gaan, heeft het medium altijd zijn publiek weten te vinden. Focus op de voordelen van radio voor uw merk.

 

Ervaring is de beste garantie voor succes”; als er één medium is dat dit spreekwoord treffend illustreert, is het de radio wel. Concreet somde EGTA in haar onderzoek Sound of Success dertien redenen op waarom het in uw belang is om voor dit tijdloze medium te kiezen:

 

1. Radio stelt merken in staat om elke dag miljoenen mensen te bereiken, met een groter bereik en een hogere luistertijd dan ooit tevoren.

2. Radio levert de meest nauwkeurige targeting en bereikt de juiste mensen op het juiste moment met de juiste inhoud.

3. De toename van het aantal contactpunten en formats maakt dat de luisteraar er heel de tijd mee omringd wordt. Het “handsfree” gebruik is uniek omdat het de vrijheid en de mobiliteit van de gebruiker helemaal niet beperkt.

4. Radio is het lokale medium bij uitstek: meer dan enig ander medium houdt het je op elk moment van de dag gezelschap.

5. Als nieuws- en entertainmentmedium zorgt radio voor een enorme betrokkenheid. De verschillende radiostations ontwikkelen een hechte band met de luisteraars en zijn op een intieme, persoonlijke manier in hun leven aanwezig.

6. Radio heeft een enorm versterkend vermogen. Mediaplannen die radio omvatten worden immers stelselmatig geboost wat betreft zichtbaarheid.

7. Radio is vaak het laatst beluisterde medium voor een aankoop; het is dus een zeer doeltreffend medium om te activeren.

8. Het grote bereik van radio in combinatie met het “goed humeur”-effect versterkt de boodschap van de adverteerder en maakt van radio het ideale medium voor kleine merken die willen groeien.

9. Radio stimuleert traffic, onderzoek en e-commerce.

10. In tijden van crisis is radio een "veilige haven" waar luisteraars veel vertrouwen in stellen en die ze als een zeer betrouwbare bron van informatie beschouwen.

11. Audio biedt creatieve en efficiënte oplossingen tegen een betaalbare productiekost. Zijn flexibiliteit en wendbaarheid zorgen voor een sterk aanpassingsvermogen.

12. De radio biedt een premium context, zonder dat de reclame gestoord wordt, en zorgt er zo voor dat uw merk geïntegreerd wordt in een beveiligde omgeving.

13. Voortdurende innovaties op het gebied van audio, zowel qua content als advertentietechnologieën, creëren spannende nieuwe mogelijkheden voor marketeers.

 

Deze meerwaarden zijn allemaal voordelen die uw merk ten goede kunnen komen. Vooral omdat de audio-aanbiedingen van IP u een systeem op maat bieden. Aarzel niet om Delphine Van Kerckhove te contacteren voor meer informatie: 02 337 63 16 - dkerckhove@ipb.be  

 

U kunt de volledige EGTA Sound of Success-studie bekijken door hier te klikken.

Bovenaan