Het radioaanbod van IP: elke dag opnieuw ruim 2 300 000 luisteraars

Tuesday, 23 Apr 2019 - 10:24

Vorige woensdag maakte het CIM de luistercijfers bekend en daar zitten een aantal resultaten bij die onze aandacht verdienen.

We stellen eerst en vooral vast dat die cijfers erg positief uitvallen voor de reclameregie: het radioaanbod van IP is, iedere dag, goed voor meer dan 2 300 000 luisteraars op de doelgroep 12+*. Het gaat om een breed aanbod dat dag na dag toeneemt, dankzij zenders die blijven groeien en in het slechtste geval mooi standhouden.

Bel RTL krijgt er alleen al in deze golf* 21 500 luisteraars bij, wat wellicht te verklaren valt door de nieuwe programmering. Die werpt duidelijk haar vruchten af! 

Radio Contact behoudt met ruime voorsprong zijn eerste plaats op zijn kerndoelgroep (18-54 en 18-44) en telt het grootste aantal dagelijkse luisteraars.

In het zuiden van het land is het opnieuw Nostalgie dat met het goud gaat lopen op de doelgroep 12+, met een marktaandeel van 15,1 %. Dat betekent een stijging van 0,6 punten in vergelijking met de voorgaande golf. Het zorgt er ook voor dat Nostalgie de enige radiozender in Franstalig België is die wekelijks meer dan een miljoen luisteraars haalt!


In het noorden, bij Nostalgie Vlaanderen, noteren we een stijging van het marktaandeel op zijn kerndoelgroep (35-54), een stabiele reach op diezelfde kerndoelgroep, zowel in aantal dagelijkse als in aantal wekelijkse luisteraars, plus een toename van de luisterduur op alle bestudeerde doelgroepen. 


Voor meer informatie over het radioaanbod van IP kunt u een kijkje nemen op onze website  of contact opnemen met Julie Mordant, 02 337 64 20, jmordant@ipb.be

Bron: CIM RAM Maa18- Feb19
*CIM RAM Nov-Feb 19 
Bovenaan