Een nieuwe branding voor RTL TVI en Club RTL

Thursday, 1 Oct 2020 - 10:27

presa_habillage_2020_hd

In januari 2020 begonnen François van Bastelaer, Directeur van de Creative Studio van RTL Belgium, en Laurent Montastruc, Artistiek Directeur van het project, te werken op een nieuwe zenderaankleding om de branding van de twee zenders te moderniseren en het complementaire karakter van RTL TVI en Club RTL te benadrukken. 

 

Laurent Montastruc heeft een innovatief voorstel gedaan dat mooi tegemoet komt aan de doelstellingen inzake modernisering, leesbaarheid en nabijheid van de zenders die deel uitmaken van de groep RTL Belgium. 

Deze nieuwe identiteit versterkt het transversale idee van de aankleding. Ze is ontworpen met de notie ‘multi-device’ in het achterhoofd, toegepast op digital, TV, print en radio. 

We zijn heel blij met de lancering van dit nieuwe project, dat zo bedacht is dat het via eenvoudige, directe grafische elementen onze content in de verf zet. Het is een 360° concept, met een sterke identiteit die perfect bij deze tijd past”, zegt François van Bastelaer.

Laurent Montastruc voegt eraan toe: “Het is een belangrijke evolutie waardoor we nog dichter bij de gebruiker komen te staan. RTL TVI en Club RTL doen meer dan ooit een beroep op hedendaagse grafische codes. De nieuwe zenderaankleding verwijst naar het navigeren via touchscreen en bevestigt zo het belang van de digitale cultuur bij RTL Belgium.” 



De nieuwe branding die op maandag 28 september werd onthuld, weerspiegelt op natuurlijke wijze de rijkdom en de identiteit van wat RTL TVI en Club RTL brengen. Ze vormt een extra reden voor adverteerders om hun naam op kwalitatief hoogstaande manier te verbinden aan onze merken en hun content.

Bovenaan