Proximus brengt de zonsondergang live op uw scherme

Wednesday, 13 May 2020 - 11:56

pxs-myhomeis-sunset-web-90s-fr-sea

 

Op 30 april zorgde Proximus, zowel in het noorden als in het zuiden van het land, voor een fijne verrassing door 90 seconden lang van op het strand in Oostende een prachtige zonsondergang uit te zenden!

 

Het initiatief, dat paste binnen de Proximus-actie #NoLimitsAtHome, werd bedacht door Silk, en was bedoeld om de Belgen na die lange weken van lockdown een hart onder de riem te steken nu ze voorlopig niet naar de kust kunnen.

IP was meteen mee met het concept en op vijf dagen tijd hebben onze teams alles in het werk gesteld om van deze actie een mooie opsteker voor alle Belgen te maken.

Het concept was bovendien op verschillende platformen te zien!

De zonsondergang werd niet alleen op de televisie uitgezonden, maar was ook te volgen op de Facebookpagina en het Instagramaccount van Proximus (meer dan 240.000 abonnees in totaal), het Instagramaccount van onze eigenste influencer Emilie Dupuis (meer dan 50.000 abonnees) en de Facebookpagina van RTL TVI (meer dan 315.000 abonnees).

Proximus en IP slaagden met vlag en wimpel in hun opzet want hun kijkers en volgers waren massaal van de partij, zoals blijkt uit onderstaande cijfers*:

  • 410.600 tv-kijkers zagen de zonsondergang op RTL TVI
  • 23.000 accounts werden bereikt via de story’s van Emilie Dupuis
  • 35.000 personen bereikt, 400 positieve commentaren, 7.000 viewsop de Facebookpagina van RTL TVI

De actie heeft dit schitterende resultaat te danken aan het feit dat de krachten van de verschillende media gebundeld werden, om te komen tot een originele, creatieve campagne.

Hebt u ook zin om uw merk te laten stralen via een creatieve actie? Neem dan gerust contact op met het CreaLab: Marc Hootelé – 0496 44 72 99 – mhootele@ipb.be

*Bronnen: CIM TV South - 07/05/2020 - Live+vosdal - RTL TVI - #Rating 4+.
Facebook en Instagram

 

Bovenaan