IP Belgium zal de reclameruimte van TF1 in België commercialiseren

Tuesday, 25 Jun 2019 - 09:19

Vanaf 1 september 2019 staat de reclameregie IP Belgium in voor het commercialiseren en valoriseren van de lineaire* en niet-lineaire reclameruimte van de zender TF1, die sinds 2017 in België aanwezig is. Voorheen gebeurde dat door Transfer. 

 

 

Dankzij deze nieuwe samenwerking kan IP Belgium Belgische adverteerders een competitief aanbod voorstellen dat 13 % van het marktaandeel** bij het Belgische publiek vertegenwoordigt. Dit geeft de adverteerders een extra dekking op hun doelgroepen. Zo kunnen ze hun merken tonen in de premium omgeving van uitnodigende programma's die bij veel mensen in de smaak vallen.



 

Gilles Pélisson, Algemeen Directeur van de groep TF1: "De zender TF1 is al meer dan dertig jaar een vertrouwde waarde voor de Belgische kijkers en sedert twee jaar ook voor de adverteerders. We verheugen ons nu ten zeerste over deze nieuwe samenwerking met IP Belgium. Haar doorgedreven kennis van de lokale markt vormt een echte meerwaarde. De dynamische aanpak van de regie en haar vermogen om voortdurend te innoveren, zowel op het vlak van data als van technologische vooruitgang, zijn enorme troeven die de aanwezigheid van TF1 bij de Belgische adverteerders kan versterken. We bedanken Transfer omdat zij TF1 toegang tot de Belgische markt hebben geboden en voor hun continue steun in de afgelopen twee jaar."

 



Philippe Delusinne, Gedelegeerd Bestuurder van IP Belgium: "Op nationaal vlak staat IP al in voor het commercialiseren van de reclameruimte van verschillende groepen, zoals Bel RTL, Nostalgie, NRJ Vlaanderen, Radio Contact en Fun Radio. Nu zal IP Belgium op dezelfde manier in staat zijn de toegang van de adverteerders tot de verschillende soorten publiek van populaire mediamerken te faciliteren, via een coherent en aanvullend commercieel aanbod."

 

 



*Niet-lineair: replay van de zender TF1
**Bron CIM 2018 / Marktaandelen 17-23u / doelgroep 18-54 jaar

 



Bovenaan