disney_-_case_roi_lion_2019

Disney had aangekondigd dat het in de zomer van 2019 een nieuwe versie zou uitbrengen van The Lion King, hun befaamde animatiefilm uit 1994.

RTL TVI en Radio Contact hebben deze gebeurtenis uitgebreid onder de aandacht gebracht via hun programma’s, hun teams en hun sociale media! 

In juni zond de tv-zender een special uit van het programma Icomme onder de titel Alice on the Roof au pays du Roi Lion. In juli, kreeg de reis van de ‘Disney-fan’ ruim aandacht op RTL TVI, RTLinfo, in de pers en op social media. 

Rond diezelfde tijd namen de presentatoren van Radio Contact hun versie op van de beroemde song Hakuna Matata, die vaak werd gedraaid in de weken die aan de release van de nieuwe versie van de animatiefilm voorafgingen. De bijbehorende clip werd massaal bekeken via de social media van de radiozender en zijn presentatoren. 

Een mooi voorbeeld van de manier waarop een merk en media in het kader van een promotie kunnen samenwerken. Misschien bent u de volgende? Aarzel niet en contacteer het Crealab om op een innovatieve en creatieve manier uw naam aan onze media te verbinden: Severine Piccoli – spiccoli@ipb.be – 02 337 63 15

Bovenaan